lkprojekt.pl , Yawal – kreator trendów na rynku stolarki aluminiowej
Szukasz domu nowoczesnego? Kieruj się na www.domynowoczesne.com
LKProjekt Zadzwón do Nas
(12) 411 88 45

Wyszukiwarka

nazwa projektu
powierzchnia użytkowa *
od do
wyszukiwanie zaawansowane »
* bez garażu, piwnic, strychu, pomieszczeń dodatkowych


Yawal – kreator trendów na rynku stolarki aluminiowej

Projekty domów LK Projekt Aktualności Yawal – kreator trendów na rynku stolarki aluminiowej

Stolarka aluminiowa przyszłością polskiego budownictwa mieszkaniowego?!

Udział aluminium w rynku stolarki okiennej stanowi w Polsce tylko 2%, co w porównaniu z wartościami osiąganymi za granicą stanowi wynik niezadowalający. Wszystkie działające w branży przedsiębiorstwa, dążąc do poprawy tego rezultatu, szukają nowych dróg rozwoju i eksploracji rynku. W innowacyjny sposób do problemu podeszła firma Yawal S.A. – producent architektonicznych systemów aluminiowych, proponując swoim odbiorcom zupełnie nową płaszczyznę współpracy funkcjonującą pod nazwą oknaaluminiowe.pl.  

Główny cel? Edukacja.

Twórcy programu oknaaluminiowe.pl dostrzegają ogromny potencjał tkwiący w docelowej grupie odbiorców projektu - klientach indywidualnych. Głównym problemem pozostaje jednak w tym przypadku brak świadomości wśród inwestorów prywatnych. Klienci indywidualni nie tylko nie wiedzą, jakie możliwości w tworzeniu rozwiązań dla domu daje stolarka aluminiowa i w czym tkwi jej przewaga nad wyrobami z drewna i PCV, przede wszystkim do tej pory nie mieli oni nawet gdzie uzyskać takich informacji. Chcemy to zmienić i w tym celu powstał nasz program i związana z nim witryna internetowa www.oknaaluminiowe.pl. – mówi Wojciech Wolnicki dyrektor handlowy Yawal S.A.

Oknnaluminiowe.pl można więc nazwać ogólnopolską „platformą edukacyjną” skierowaną nie tylko do klientów indywidualnych, ale również producentów, dealerów, monterów i architektów. W ramach programu przeprowadzane będą szkolenia dopasowane do potrzeb ww. grup poszerzające ich wiedzę m.in. z zakresu projektowania, poprawnego montażu czy sprzedaży produktów premium. Firmy, które przejdą proces szkolenia i zostaną pozytywnie zweryfikowane, uzyskają status podmiotów autoryzowanych. Nasz projekt w pierwszej kolejności kierujemy do przedsiębiorstw, które już dzisiaj aktywnie działają na rynku aluminium i które posiadają znaczną wiedzę w tej dziedzinie. Miarą naszego sukcesu będzie wzrost świadomości na temat rozwiązań z aluminium u klientów indywidualnych. – dodaje Wojciech Wolnicki.

Na rynku aluminium działają jednak nie tylko producenci i sprzedawcy, ale także instytucje badawcze, dla których autorzy przewidzieli miejsce w projekcie oknaaluminiowe.pl jako partnerów merytorycznych. Przykładem może być Polski Klaster Aluminium, który odgrywa znaczącą rolę w rozwoju całej branży, pośrednicząc w transferze wiedzy i wymianie doświadczeń pomiędzy firmami członkowskimi, uczelniami wyższymi, jednostkami badawczymi czy centrami R&D. Dążymy do tego, aby w ciągu kilku lat Polski Klaster Aluminium zajął jedną z czołowych pozycji na europejskim rynku wyrobów z tego materiału. Otrzymana w lutym tego roku akredytacja laboratorium badawczego z Dąbrowy Górniczej pozwala na sprawniejszą pracę i samodzielne badania oraz testowanie produktów wykorzystujących aluminium przeznaczonych nie tylko dla branży budowlanej, ale też motoryzacyjnej, medycznej i elektrotechnicznej. – zaznaczyła prezes Klastra Magdalena Jagiełło.

Marka Oknaaluminiowe.pl

Edukacja nie jest jednak jedynym założeniem programu. W jego ramach powstanie ogólnopolska sieć sprzedaży zakładająca kompleksową obsługę klienta indywidualnego począwszy od dokonania pomiarów, przez dobór odpowiednich do stylu architektonicznego rozwiązań, ich sprzedaż i montaż po serwis gwarancyjny i posprzedażowy. Wszystkie autoryzowane punkty sprzedaży prezentować będą jeden standard obsługi, zostaną też wyposażone w bogate ekspozycje naocznie obrazujące klientom możliwości aluminiowych rozwiązań dla domu. Projekt jest rozpisany na kilka lat, nie chcemy się spieszyć z jego realizacją i narzucać sobie limitów, ale uzyskać jak najlepszy efekt. Planujemy jednak, że do końca 2020 roku powstanie około 200 autoryzowanych punktów sprzedaży, a pierwsze pojawią się już wiosną tego roku. – komentuje Wojciech Wolnicki.

Korzyścią, jaką odniosą klienci indywidualni, decydując się na usługi sieci, będzie nie tylko „uszyta” na miarę potrzeb oferta, ale też najdłuższa na rynku gwarancja, którą dodatkowo będzie można przedłużyć dzięki okresowym przeglądom przeprowadzanym przez autoryzowanych monterów programu.

Partnerzy strategiczni

Tak korzystne warunki gwarancji nie byłyby możliwe do zaoferowania inwestorom prywatnym gdyby nie wsparcie ze strony partnerów programu. W tworzenie sieci zaangażowali się czołowi dostawcy podzespołów służących do produkcji i montażu stolarki aluminiowej. Wciąż prowadzimy rozmowy z „branżą” nt. współpracy w dziedzinie rozwoju programu, ale już dziś możemy powiedzieć, że oknaaluminiowe.pl będą bazować na markach, takich jak: IGP, ROTO Frank czy WALA. Nasi monterzy zostaną z kolei wyposażeni w produkty firmy Profix.” – komentuje Wojciech Wolnicki.

Źródła inspiracji

Firma Yawal S.A. w ubiegłym roku obchodziła jubileusz dwudziestopięciolecia, przeprowadziła też szereg zmian organizacyjnych i technologicznych. Bardzo mocno weszliśmy w kooperację z rynkami zagranicznymi, rośnie sprzedaż bezpośrednia i pośrednia. Prowadzimy prace badawcze mające na celu pozyskanie aprobat wymaganych w poszczególnych krajach, m.in. w Belgii, Francji, Niemczech, a także Kanadzie i USA. Eksport jest naszym głównym kierunkiem rozwoju, ponieważ polski rynek rośnie powoli. – mówi prezes Yawal S.A. Magdalena Jagiełło. Skąd więc wziął się pomysł obsługi klienta indywidualnego? Przeprowadziliśmy analizę rynku i doszliśmy do wniosku, że nasze produkty mogą stanowić remedium na coraz bardziej rygorystyczne wymagania techniczne stawiane architekturze mieszkaniowej oraz odpowiedź na rosnące potrzeby wymagających konsumentów, którzy, kierując się współczesnymi trendami, chcą w swych domach coraz większych przeszkleń i śmiałych projektów. – wyjaśnia Wojciech Wolnicki.

Stale zaostrzane przepisy budowlane coraz częściej stają się determinantą rozwiązań projektowanych przez systemodawców. Przykładem może być system okienno-drzwiowy Yawal TM 102HI, który idealnie nadaje się do domów jednorodzinnych ze względu na najlepszy na rynku współczynnik izolacyjności termicznej (Uw od 0,4 W/m2K). System uzyskał w lutym br. aprobatę Instytutu Techniki Budowlanej (nr 00-00616/16/R152NZE). Projektanci firmy Yawal S.A. stale opracowują nowe rozwiązania na podstawie zapotrzebowania przekazywanego przez producentów okien, drzwi czy coraz popularniejszych w domach fasad. Sieć sprzedaży oknaaluminiowe.pl będzie więc pełnić jeszcze jedną rolę – kreatora trendów na rynku stolarki aluminiowej.  

dodano: 2017-04-24 13:25:10

koszyk Twój koszyk

telefon Szybki kontakt

tel./fax (12) 412 63 73
(12) 411 88 45
e-mail: biuro@lk-projekt.pl
Wyróżnij Nas

 


REKLAMA
PayU

© 2010 LK & PROJEKT NA SKRÓTY PROJEKTY WYDAWNICTWO PORADNIK BUDOWLANY

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Zamknij

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików „cookies” i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb Użytkowników. W przeglądarce internetowej można wyłączyć, zmienić ustawienia dotyczące „cookies”. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących „cookies” oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Cookies